Τρίτη 5 Μαΐου 2015
Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015
Πενήντα αποχρώσεις του γκρι. Κινηματογραφικό έργο
• Σε πρώτο επίπεδο «Οι Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι»
αφηγούνται την ιδιαίτερη σχέση του αινιγματικού 27χρονου
δισεκατομμυριούχου Κρίστιαν Γκρέι και της άπειρης τελειόφοιτης Αναστάζια
Στιλ. Όντως πρόκειται για μια ιστορία αγάπης, αλλά μια πολύ προκλητική
που εξερευνά τα όρια και τις ιδιαιτερότητες, τα σεξουαλικά όρια -το να
τα θέτεις, να τα σέβεσαι και να τα παραβιάζεις- και να διερευνάς την
εμπιστοσύνη, την παράδοση και το σεβασμό αμοιβαία αποδεκτών κανόνων.
Αυτός είναι και ο λόγος που πέντε χρόνια πριν, με την έκδοση του πρώτου
βιβλίου της τριλογίας, του οποίου κινηματογραφική μεταφορά είναι η
ταινία, το κοινό μαγεύτηκε και αναζητούσε απαντήσεις στα διακαή τους
ερωτήματα «Τι θα γίνει με...εκείνη...εκείνον...εκείνους;», «Θα υποταχτεί
η Άνα και θα δώσει στον Κρίστιαν αυτό που θέλει και χρειάζεται και το
οποίο έχει συνηθίσει να αποκτά;», «Θα υπογράψει το συμβόλαιο ή θα τον
εγκαταλείψει;». Αυτές τις απορίες καλείται να αποτυπώσει η ταινία...
• Σχολιάζει η συγγραφέας «Πρόκειται βασικά για μια απλή ερωτική ιστορία αγάπης ανάμεσα σε ένα άπειρο νεαρό κορίτσι που αποδεικνύεται πιο δυνατή απ' όσο πιστεύει πως είναι και έναν «κατεστραμμένο», λόγω του τραυματικού παρελθόντος του, άντρα. Αναδεικνύεται, μέσα από την ιδιαίτερη αυτή σχέση, η θεραπευτική δύναμη της άνευ όρων αγάπης. Οι σεξουαλικές σκηνές μπορεί να έγιναν πρωτοσέλιδο, αλλά το αναγνωστικό κοινό γοητεύτηκε ουσιαστικά από την ιστορία αγάπης.» Μετά από πολλές συζητήσεις με όλα τα μεγάλα Χολιγουντιανά studios, που ξεκίνησαν το Μάρτιο του 2012, η συγγραφέας επέλεξε την Universal, πιστεύοντας πως θα μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την ιστορία με την πιστότητα που το κοινό περίμενε και άξιζε. Σε συνεργασία με την Focus, το απαιτητικό υλικό μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη.
• Σχολιάζει η συγγραφέας «Πρόκειται βασικά για μια απλή ερωτική ιστορία αγάπης ανάμεσα σε ένα άπειρο νεαρό κορίτσι που αποδεικνύεται πιο δυνατή απ' όσο πιστεύει πως είναι και έναν «κατεστραμμένο», λόγω του τραυματικού παρελθόντος του, άντρα. Αναδεικνύεται, μέσα από την ιδιαίτερη αυτή σχέση, η θεραπευτική δύναμη της άνευ όρων αγάπης. Οι σεξουαλικές σκηνές μπορεί να έγιναν πρωτοσέλιδο, αλλά το αναγνωστικό κοινό γοητεύτηκε ουσιαστικά από την ιστορία αγάπης.» Μετά από πολλές συζητήσεις με όλα τα μεγάλα Χολιγουντιανά studios, που ξεκίνησαν το Μάρτιο του 2012, η συγγραφέας επέλεξε την Universal, πιστεύοντας πως θα μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την ιστορία με την πιστότητα που το κοινό περίμενε και άξιζε. Σε συνεργασία με την Focus, το απαιτητικό υλικό μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη.
• Οι παραγωγοί Michael De Luca και Dana Brunetti είχαν προϋπηρεσία στη μεταφορά βιβλίων στη μεγάλη οθόνη (21, Social Network, Captain Phillips). Το συγκεκριμένο πολυσέλιδο βιβλίο προσαρμόστηκε (σε στενή συνεργασία με την ίδια τη συγγραφέα) από την Kelly Marshal σε ένα καλοκουρδισμένο σενάριο, δίχως να χάσει καθόλου από την ένταση και την ουσία του μυθιστορήματος, καθώς η ίδια η δομή του οπτικοποιούσε, ήδη, από το γραπτό κείμενο, τις σκηνές.
• Η Σαμ Τέιλορ - Τζόνσον, η Βρετανίδα σκηνοθέτης πολλών μικρού μήκους ταινιών, επελέγη γρήγορα να αναλάβει το project, πείθοντας τους παραγωγούς πως είχε κατανοήσει σε βάθος τον αισθησιασμό της ιστορίας και το πάθος των αναγνωστών. Σχολιάζει η σκηνοθέτης «Ο βασικός λόγος που ήθελα να γυρίσω αυτήν την ταινία είναι πως το αισθάνθηκα ως ένα παραμύθι με θεματολογία οικεία ήδη από τα παιδικά μας χρόνια (μόνο που εδώ έχουμε την ενήλικη αφήγησή του) : Νεαρό κορίτσι γνωρίζει τον πρίγκιπά του. Δεν είναι διαθέσιμος. Είναι επιτυχημένος, διάσημος, λαμπερός, πλούσιος, αλλά υποβόσκει μια ανατροπή που αλλάζει την κατάσταση. Είναι, ακόμα, ένα ταξίδι σεξουαλικής αναζήτησης και ωρίμανσης. Είναι η πιο καθαρή μορφή ερωτικής σχέσης δύο ανθρώπων που ερωτεύονται και διαπραγματεύονται το τι θα κάνει και τι όχι ο ένας στον άλλο και τι προτίθενται να εγκαταλείψουν και τι όχι ώστε το ταξίδι της συνύπαρξής του να συνεχιστεί.»
• Για τα γυρίσματα που έλαβαν χώρα στο Βανκούβερ (το Σιάτλ και Πόρτλαντ της ιστορίας) έλαβαν χώρα με μεγάλη προσοχή, μυστικότητα και ευαισθησία προκειμένου να μην κατακλύσουν οι φανατικοί της ιστορίας τις τοποθεσίες γυρισμάτων, αλλά και να γυριστούν (τις δυο τελευταίες βδομάδες, αφού είχαν ολοκληρωθεί οι άλλες σκηνές) οι ερωτικές σκηνές με σεβασμό και ηρεμία για τους ηθοποιούς ώστε να μη νιώσουν άβολα.
• Οι ακροάσεις για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους έλαβαν χώρα σε Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες και Λονδίνο. Η Ντακότα Τζόνσον ήταν, πολύ γρήγορα, η επιλογή των συντελεστών για την ενσάρκωση της Αναστάζια, καθώς συνδυάζει ιδανικά την ευθραυστότητα, την αθωότητα, το πνεύμα, τη γοητεία, την ομορφιά και το θάρρος της ηρωίδας. Ο Ιρλανδός Τζέιμι Ντόρναν, με την ένταση που αποπνέει και το ραφινάτο παρουσιαστικό του, αλλά και τις επιδόσεις του γρήγορα μάγεψε τους συντελεστές κατά τις ακροάσεις και τις αναγνώσεις. Το τελευταίο οχυρό για τον πολυπόθητο ρόλο ήταν η χημεία του με την Ντακότα. Τελικά αποδείχτηκε πως οι δυο τους από την αρχή «έδεσαν». Και το (κάθε άλλο παρά φυσιολογικό / κανονικό) ζευγάρι Κρίστιαν - Αναστάζια πήρε τη μορφή των Τζέιμι και Ντακότα.
• Όλα, από τα πλούσια σκηνικά των επαύλεων, τα σπάνια βιβλία και τα πανάκριβα αυτοκίνητα -Audi- και το ελικόπτερο του Κρίστιαν μέχρι τα προσεγμένα ρούχα που φανερώνουν τις αλλαγές των ηρώων είναι παραμυθένια. Έτσι, η Άνα από απλή κοπέλα μεταμορφώνεται σε σικάτη γυναίκα που μαθαίνει να αγαπά το σώμα της και να εξερευνά τη σεξουαλικότητά της για χάρη του έρωτά της, ενώ ο Κρίστιαν -με σήμα κατατεθέν τη μεταξωτή, γκρι γραβάτα...-από απρόσιτος και συναισθηματικά παγερός σιγά - σιγά μειώνει τις άμυνές του για χάρη της αγάπης. Μάλιστα, για την αίσθηση της προσιδιάζουσας σε πολυεκατομμυριούχους χλιδής χρησιμοποιήθηκαν και αυθεντικοί πίνακες των Ed Ruscha, John Baldessari, αλλά και πολλών άλλων σύγχρονων καλλιτεχνών. Και ερχόμαστε στο Κόκκινο Δωμάτιο που παραπέμπει στο φουτουριστικό κόσμο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ και το οποίο συνιστά το μόνο χώρο όπου ο Κρίστιαν νιώθει ασφαλής και κυρίαρχος. Όλα όσα μπορεί να φανταστεί κάποιος πως μπορεί να προσφέρει ηδονή σε έναν Κυρίαρχο έχουν τη θέση τους στην αίθουσα ψυχαγωγίας και μάλιστα στην πλέον ακριβή και στιλάτη εκδοχή τους, με το δέρμα να πρωτοστατεί...
• Το καστ συμπληρώνουν οι Jennifer Ehle (μητέρα της Άνα), Marcia Gay Harden (θετή μητέρα του Κρίστιαν), Rita Ora (στο ρόλο της Μια, αδερφής του Κρίστιαν), Luke Grimes (στο ρόλο του αδερφού του Κρίστιαν, Έλιοτ), Eloise Mumford (η συγκάτοικος και φίλη της Άνα) και Victor Rasuk (ο Χοσέ, φίλος των κοριτσιών).
• Τη μουσική της ταινίας υπογράφει ο Danny Elfman, ενώ το ost της ταινίας περιλαμβάνει 16 τραγούδια μεταξύ των οποίων τα : Witchcraft -Frank Sinatra-, Beast of Burden -The Rolling Stones-, I Put A Spell on You-Annie Lennox και τα ολοκαίνουργια Love Me Like You Do - Ellie Goulding, Salted Wound- Sia, I Know You- Skylar Grey, Meet Me In The Middle - Jessie Ware, Undiscovered -Laura Welsh, One Last Night - Vaults, I'm on Fire - AWOLNATION, Where You Belong & Earned It (Fifty Shades of Grey) - The Weeknd. Ακόμα και η Beyonce συμμετείχε με νέες ηχογραφήσεις των Crazy in Love (2014 Remix) & Haunted (Michael Diamond Remix).
Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015
AERIKO: Γονική αλλοτρίωση στο διαζύγιο
AERIKO: Γονική αλλοτρίωση στο διαζύγιο: Γράφει ο Νίκος Σπιτάλας, πρόεδρος του Συλλόγου για την Ανδρική και Πατρική Αξιοπρέπεια Η αύξηση των διαζυγίων στην Ελλάδα είναι... π...
Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015
Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2015
Διαμαρτυρίες του ΣΥΓΑΠΑ σε Ακρόπολη και Λευκό Πύργο, το 2003 για Γονεική ισότητα
Watch pateras alter diamartiria a8ina 8essaloniki.avi in Family | View More Free Videos Online at Veoh.com
Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015
ΓΟΝΕΑΣ: Πολιτική δράση-παρεμβάσεις του ΣΥΓΑΠΑ για ανθρώπιν...
ΓΟΝΕΑΣ: Πολιτική δράση-παρεμβάσεις του ΣΥΓΑΠΑ για ανθρώπιν...: Δύο επερωτήσεις από Αβραμίδη - Δημαρά του ΑΡΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΑΝΕΛ 2013 http://spitalas.blogspot.gr/2012/11/blog-post_8.html?spref=bl ...
Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014
Χριστουγεννιάτικο γράμμα στα παιδιά
Παιδιά του Νίκου Σπιτάλα, παιδιά των διαζυγίων, νιώθω την ανάγκη να σας γράψω. Δεν έχει σημασία ποιος είμαι, είμαι ένας άνθρωπος που εκτιμά τον πατέρα σας για την αγάπη που έχει προσφέρει σε άλλους ανθρώπους. Εσείς φυσικά δεν το βλέπετε έτσι. Εσείς βλέπετε έναν πατέρα κακό που κάνει κακό, που στενοχωρεί τη μητέρα σας. Δεν είστε οι μόνοι. Ολόκληρη σχεδόν η γενιά μας, με εξαίρεση λίγους ανθρώπους κάπως έτσι βιώνει την πατρότητα. Ως κάτι ελλιπές. Κι εγώ έτσι ήμουν, άργησα πάρα πολύ να εκτιμήσω την αγάπη του πατέρα μου και την ουσιαστική του προσφορά στη ζωή μου και έγινε μέσα από διαδικασίες πολύ κοπιαστικές και επώδυνες. Είστε άντρες και έχετε τον πατέρα σας μέσα σας. Θα νιώθετε μια ζωή μισοί και ανολοκλήρωτοι αν δεν γνωρίζετε ποιος είναι και είναι κρίμα γιατί είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος. Και για αυτό θα προσπαθήσω να σας πείσω χωρίς να γνωρίζω τη μητέρα σας και το τι έχει συμβεί στη σχέση τους γιατί δεν έχει σημασία. Και οι καλύτεροι άνθρωποι μπορούν να δηλητηριάσουν τις σχέσεις τους και όσους αγαπούν και αυτό συνήθως είναι αμφίδρομο. Έχει συμβεί σε όλους και συμβαίνει, αυτό, όμως που ξεχωρίζει τον πατέρα σας είναι ότι βοήθησε και βοηθάει καθημερινά ανθρώπους που πονούν να υπομείνουν τον πόνο και μάλιστα ανθρώπους που τον έχουν πονέσει πολύ και τον ίδιο. Και χαμογελάει και δεν χάνει το θάρρος του. Και θα σας εξηγήσω αμέσως γιατί. Το ακόλουθο περιστατικό θα έπρεπε να σας είναι αρκετό για να τρέξετε να τον αγκαλιάσετε και να του πείτε πόσο περήφανοι είστε για εκείνον. Αλλά ζούμε σε μια κοινωνία τόσο σάπια, που έχει διαστρεβλώσει κάθε αξία, είμαστε όλοι παραπλανημένοι, τα χρήματα ήταν ο μοναδικός βασιλιάς, η ανηθικότητα σε κάθε επίπεδο κυριαρχούσε και κυρίως η ζηλοφθονία. Ο Έλληνας δεν χαίρεται ποτέ αληθινά με τη χαρά του διπλανού του κι αυτό είναι που μας έφερε ως εδώ. Η κοινωνία βασίστηκε σε ψεύτικους γάμους, όπου όλοι χόρευαν και την άλλη μέρα αναλυτικώς σχολίαζαν τη νύφη στέλνοντας τόση κακή ενέργεια που αμφιβάλλω αν το ζευγάρι θα μπορούσε να κάνει μήνα του μέλιτος με την ησυχία του. Μάθαμε να είμαστε κουτσομπόληδες, φτηνοί και για αυτό να περηφανευόμαστε. Να μην βλέπουμε την ομορφιά, να επιλέγουμε να δούμε μόνο το άσχημο. Έχω παρεκκλίνει λίγο και επιστρέψω αμέσως στο θέμα μου. Γιατί ο πατέρας σας είναι ένας σπάνιος άνθρωπος. Διαβάστε σας παρακαλώ το παρακάτω περιστατικό.
Ο πατέρας σας καταδικάστηκε σε 10μηνη φυλάκιση από έναν δικαστικό, ο οποίος τώρα έχει χάσει τα παιδιά του και απευθύνθηκε σε αυτόν για βοήθεια. Και ο πατέρας σας του συμπαραστέκεται, του μιλάει, τον ενθαρρύνει, του χαμογελάει. Ο δικαστικός αυτός από την άλλη αρνείται να βγει στην τηλεόραση να μιλήσει για το θέμα της αποξένωσης, να πει τη δική του αλήθεια, να εκτεθεί, όπως κάνει ο πατέρας σας σε δικαστήρια και τηλεοράσεις αλλά κανείς δεν τον ακούει για χρόνια. Θέλει μόνο να ξεφορτώσει και να μη χάσει τη βολή του, να λύσει το δικό του πρόβλημα και να εξαφανιστεί όπως έκαναν όλοι αυτοί οι πατεράδες και για αυτό κι εγώ πριν χρόνια εξαφανίστηκα κι εγώ γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι μου φάνηκαν γραφικοί και ήταν. Ήθελαν μόνο να φανούν εκείνοι θύματα και να τα βάζουν με τις γυναίκες.
Εδώ θα σας αποκαλύψω ότι είμαι γυναίκα και μητέρα. Δεν ξέρω, θα σας ξαναπώ, τι άνθρωπος είναι η μητέρα σας, τι λάθη έχει κάνει. Σίγουρα θα έχει κάνει λάθη, όπως όλοι οι άνθρωποι, όπως και ο πατέρας σας θα έκανε κι αυτός τα λάθη του κι αυτό πληρώνει αλλά δυσανάλογα ίσως. Αυτό που τον διαχωρίζει από τους υπόλοιπους χωρισμένους είναι ότι δεν είναι ανθρωπάκι. Θέλει να φτιάξει έναν καλύτερο κόσμο. Αν διαβάζατε τις επιστολές που του στέλνουν θα ανατριχιάζατε. Τα διαζύγια είναι άτιμο πράγμα. Χωρίζουν μανάδες από τα παιδιά, άντρες από τις γυναίκες τους, γιαγιάδες από τα εγγόνια τους. Κυρίως πατεράδες από τους γιους τους. Και οι σχέσεις γίνονται δυσλειτουργικές, γιατί οι γιοι δεν έχουν πρότυπο άντρα.
Όσα λάθη κι αν κάνουν οι γονείς, τους αξίζει να βλέπουν τα παιδιά τους. Είναι ανατριχιαστικό να κατηγορούνται πατεράδες που αγαπάνε τα παιδιά τους για σεξουαλική κακοποίηση, να διασύρονται και τα παιδιά τους να ζουν με τραύματα που δεν έχουν. Δεν ξέρω αυτό το μένος από πού προέρχεται, εγώ είχα την τύχη οι γονείς μου παρά τις δυσκολίες της ζωής να μείνουν μαζί. Αλλά έχω φίλους, παιδιά διαζυγίων χωρίς πατέρα και βλέπω αυτό τι αποτέλεσμα έχει στη στάση τους απέναντι στις γυναίκες, στην οικογένεια και στη ζωή γενικώς.
Παιδιά του Νίκου Σπιτάλα, δώστε μια ευκαιρία στον πατέρα σας. Διαβάστε τα βιβλία του, αν μη τι άλλο ακούστε τον. Αν μη τι άλλο είναι άνθρωπος και δικαιούται να σας απολογηθεί. Το λάθος του, που ίσως νιώθετε ότι σας ταλαιπωρεί είναι ότι θέλησε να απαλλάξει τη χώρα από ένα καρκίνωμα αλλά ήταν μόνος κι αυτό το καρκίνωμα εξαπλώθηκε στη ζωή του. Λίγοι άνθρωποι έκαναν σωστά τη δουλειά τους, λίγοι δημόσιοι υπάλληλοι, λίγοι δικαστικοί, λίγοι ειδικοί ψυχικής υγείας. Οι περισσότεροι κυνηγούσαν το χρήμα και ήταν υποκριτές, ζηλόφθονοι και ηθικά άρρωστοι. Στη χώρα μας δεν υπήρχε ηθική και για αυτό κατέρρευσε. Η ηθική φυσικά του καθενός είναι κάτι σχετικό, αλλά ως χώρα οι αξίες που λατρεύτηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν ο υλισμός, τα γυαλιστερά γραφεία, το σεξ χωρίς αγάπη.
Αποξενωμένα παιδιά, μιλήστε με τους γονείς σας, ρωτήστε τους. Δώστε τους μια ευκαιρία, μην βυθίζεστε άλλο στη σιωπή. Η σιωπή είναι το δικό σας καρκίνωμα και αυτό θα αποβεί τελικά ο θάνατος της δικής σας ηθικής και κυρίως της ευτυχίας σας.
Κατερίνα Τζωρτζακάκη, ψυχολόγος-συγγραφέας
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)